Începutul antreprenorului pe drumul succesului poate fi destul de greu de parcurs, mai ales când este prima dată în postura de a gestiona diferite situații și de a forma un grup stabil de clienți.
Nu este ușor de ajuns la publicul țintă, în special atunci când a dezvoltat deja anumite comportamente și atitudini. Pe de altă parte, există și o tipologie la polul opus. Un exemplu în acest sens sunt așa numiții “early adopters”, cei care se arată extrem de interesați de inovații. Ei nu caută experiențe ale clienților anteriori, ci doar acționează.
În privința volumului necesar de clienți pentru atingerea succesului, răspunsul variază în funcție de prețurile produselor sau ale serviciilor pe care compania ta le oferă. În cazul în care firma pune pe piață un produs sau serviciu mai puțin accesibil din acest punct de vedere, atunci un numărrelativ mic de clienți te va mulțumi. Însă, dacă prețul este moderat, atunci ai nevoie chiar și de sute de mii de comenzi pentru ca publicul tău să se dovedească interesat.
Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să atragi primii clienți de tipul “early adopters” și nu numai!
Folosește relațiile de business sau de prietenie pe care le-ai construit de-a lungul timpului
Dacă ai în plan înființarea unei firme de tip B2B (business to business), atunci cu siguranță ceea ce urmează să-ți prezentăm îți va fi de ajutor.
Primul pas pe care trebuie să îl faci atunci când îți dorești să atragi primii clienți este să apelezi la persoanele pe care le cunoști. Începe prin a crea o listă cu toți cunoscuții care au statutul de antreprenor. Ulterior, încearcă să stabilești întâlniri cu ei și să îi rogi să te prezinte mai departe și altor antreprenori. Astfel, poți crește lista de potențiali clienți rapid și te poți bucura de primele comenzi.
Fă-ți businessul remarcat cu ajutorul avantajelor pe care le deține
Cu siguranță vor exista numeroase întâlniri cu clienții, dar pentru a-ți face businessul remarcat trebuie să fii pregătit întocmai. S-ar putea să te confrunți cu întrebări destul de incomode, precum “Care este vechimea firmei pe piață?” sau “Câți clienți au apelat până acum la dumneavoastră?”.
Răspunsurile nu trebuie să fie niciodată scurte, deoarece așa vei crea impresia că nu ai prea multe de spus. Încearcă să scoți avantajele afacerii tale în evidență și să le argumentezi că nu este important numărul clienților, ci recomandările pe care le-ai obținut din partea lor. În privința vechimii firmei pe piață, poți afirma că ai suficienți ani de experiență în domeniul în care activezi, dar de curând ai luat hotărârea de a oferi aceleași servicii calitative la prețuri mult mai bune decât firma unde ai fost angajat înainte.
Încheie parteneriate cu alte brand-uri
Una dintre cele mai întâlnite probleme cu care firmele aflate la început de drum se confruntă este lipsa credibilității. Drept urmare, te poți folosi de câteva parteneriate încheiate cu firme care se bucură de notorietate și de o experiență considerabilă pe piață. Prin asociere, businessul tău va avea doar de câștigat.
Niciodată să nu ai impresia că succesul depinde doar de noroc. Muncește pentru a-ți atinge obiectivele și folosește-te de toate atuurile pentru a dobândi ceea ce-ți dorești. În final, este vorba de reușitele tale și de satisfacția supremă pe care o vei avea!