Schimbarea sediului social este un proces pe care multe societati il parcurg pe perioada desfasurarii activitatii. Adesea, exista doua motive principale pentru care firmele aleg sa schimbe sediul social: Fie afacerea lor s-a dezvoltat si au nevoie de mai mult spatiu, fie din contra, se confrunta cu probleme financiare si nu isi mai permit achitarea chiriei pentru spatiul actual. In ambele cazuri, demararea procesului de schimbare sediu social este cea mai eficienta solutie. In continuare, vom prezenta pasii ce trebuie urmati pentru parcurgerea acestui proces.
Documente necesare pentru schimbare sediu social
Modificarea sediului social implica actualizarea documentelor firmei si inregistrarea unei mentiuni la ONRC.
Documentele necesare pentru inregistrarea mentiunii la Registrul Comertului sunt:
- Cererea de inregistrare;
- O declaratie pe propria raspundere cu privire la activitatea desfasurata de firma;
- Decizia asociatului unic sau hotararea adunarii generale a asociatilor pentru schimbarea sediului social;
- Actul constitutiv actualizat cu noua adresa a sediului social;
- Un document care sa ateste dreptul de folosinta a noului sediu social: contract de inchiriere, contract de comodat, etc.;
- Plata taxelor de publicare in Monitorul Oficial.
Procesul de inregistrare a mentiunii la ORC se poate realiza atat online, cat si fizic. Daca alegi prima varianta, vei avea nevoie de o semnatura electronica.
Cand se impune schimbarea sediului social?
- Cand durata contractului de inchiriere sau comodat s-a incheiat;
- Cand firma se muta intr-o alta locatie, fie in alt judet, fie in cadrul aceluiasi judet.
Schimbarea sediului social in alt judet
Exista situatii in care se doreste schimbarea sediului social intr-un alt judet. In cazul acesta, firma va fi radiata automat din judetul in care a avut sediul social si inmatriculata in judetul in care se afla noul sediu.
Alte informatii importante
In situatia in care societatea va desfasura activitate economica la sediul social, iar acesta se afla intr-un bloc de locuinte, vei avea nevoie de acordul vecinilor direct afectati si de avizul asociatiei de proprietari.
Desi pare simplu la prima vedere, schimbarea sediului social este un proces destul de complex care consuma foarte mult timp. Echipa Lextor te poate ajuta in vederea schimbarii sediului social. Iti punem la dispozitie servicii cu scopul de a face intotdeauna cele mai bune alegeri pentru business-ul tau. Alaturi de noi, toate documentele firmei tale vor fi obtinute rapid si mai mult decat atat, vor fi intotdeauna in concordanta cu legea in vigoare. In final, tu vei avea o grija in minus si mai mult timp la dispozitie!