În momentul în care un viitor antreprenor se decide să-și deschidă o firmă, el are opțiunea de a realiza înființarea pe o durată determinată sau nelimitată. Atunci când perioada de funcționare a firme ia sfârșit, intervine procesul de lichidare și, ulterior, radiere de la Registrul Comerțului.
Dar aceasta nu este singura situație în care ajungem la radierea unei firme. Asociații pot decide voluntar închiderea afacerii, din diverse motive, precum confruntarea cu dificultăți financiare, eșecul afacerii sau neînțelegeri grave între asociați, care conduc la blocarea activității societății.
Descoperă, în continuare, ce presupune radierea unei firme și care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinești!
Ce implică procesul de radiere a unei firme
Radierea poate fi tradusă prin eliminarea unei societăți din Registrul Comerțului și nu este similară cu lichidarea, etapă anterioară acestui proces. Cu alte cuvinte, radierea unei firme începe cu dizolvarea și lichidarea acesteia.
Atunci când urmează închiderea activității unei firme, trebuie bifate următoarele etape:
1. Decizia sau hotărârea dizolvării și lichidării firmei, prin intermediul Deciziei Asociatului Unic, respectiv Hotărârii Adunării Generale a Asociaților, urmată de achitarea tarifului de publicare în Monitorul Oficial;
2. Publicarea Deciziei sau Hotărârii în Monitorul Oficial și expirarea termenului de opoziție;
3. Depunerea cererii de radiere la Registrul Comerțului, împreună cu situația financiară de lichidare și certificatele societății.
După emiterea certificatului de radiere, societatea își încheie orice activitate, pierzându-și personalitatea juridică. Mai pe scurt, acest certificat atestă că societatea nu mai există..
Condiții pe care trebuie să le îndeplinești în cazul radierii unei firme
Pentru radierea unei firme, trebuie să îndeplinești câteva condiții esențiale.
Prima și cea mai importantă este reprezentată de inexistența datoriilor. Cu alte cuvinte, pentru a închide activitatea, nu trebuie să ai datorii. În caz contrar, creditorii pot face opoziție la decizia sau hotărârea de lichidare, publicată în Monitorul Oficial.
În al doilea rând, verifică durata sediului social. Contractul prin care sediul a fost stabilit la o anumită adresă, trebuie să fie în vigoare la data înregistrării lichidării.
În final, ca o ultimă condiție esențială, trebuie depuse la ANAF toate declarațiile și bilanțurile firmei, astfel încât raportarea situației financiare să fie la zi.
Echipa Lextor oferă servicii complete de radieri firme. Dacă ești în căutarea unui partener experimentat în acest domeniu, contactează-ne și te vom ghida pe parcursul înregului proces.